I-TEC - vše, co můžete k počitači potřebovat

I-TEC - kompletní portfolio příslušenství pro notebooky a stolní počítače - externí rámečky, video a audio adaptéry, čtečky, napájení atd.

HOME ›› Win 10
WINDOWS 10 A DOKOVACÍ STANICE / VIDEO ADAPTÉRY
 
Výroční aktualizace Windows 10.

Po dokončení upgradu operačního systému Windows 10 je nutné nainstalovat nejnovější ovladače DisplayLink v8.0.

Po dokončení instalace Windows 10 spusťte Windows Update (tlačítko Start > Nastavení > Windows Update). Je to důležité, protože po instalaci mohou ve vašem systému chybět různé ovladače. Po spuštění služby Windows Update a následném restartu, spusťte Windows update znovu. Tento proces opakujte, až nebudou nalezeny žádné nové aktualizace.


!PŘED SAMOTNOU INSTALACÍ DOPORUČUJEME DŮKLADNĚ PROČÍST TYTO POKYNY. PŘEDEJDETE TÍM MOŽNÝM PROBLÉMŮM!

Setkáváme se s častými dotazy zákazníků týkající se instalace dokovacích stanic nebo video adaptérů ve Windows 10. Zde jsou naše doporučení, jak postupovat v různých případech instalace, stejně jako pár užitečných informací ohledně operačního systému Windows 10:

1) Upgrade na Windows 10 ze stávajícího operačního systému Windows 7/8

Toto je pravděpodobně nejčastější případ. Vezměte prosím na vědomí, že veškeré předchozí ovladače DisplayLink nejsou kompatibilní s Windows 10. Pro upgrade Windows 10 proto doporučujeme následující kroky:
  • Odpojte vaší dokovací stanici / video adaptér. Toto zařízení nechte odpojené, dokud nebudete vyzváni připojit jej zpět.
  • Jděte na “Programy” a odinstalujte jak “DisplayLink Core Software”, tak “DisplayLink Graphics”.
  • Spusťte instalaci operačního systému Windows 10, instalace bude trvat přibližně hodinu.
  • Po dokončení instalace Windows 10 spusťte Windows Update (tlačítko Start > Nastavení > Windows Update). Je to důležité, protože po instalaci mohou ve vašem systému chybět různé ovladače.
  • Po spuštění služby Windows Update a následném restartu, spusťte Windows update znovu. Tento proces opakujte, až nebudou nalezeny žádné nové aktualizace.
  • Stáhněte a nainstalujte nejnovější ovladače DisplayLink 8.0 zde. (Poznámka: Vaše dokovací stanice / video adaptér by měl zůstat stále odpojen!)
  • Během instalace ovladačů od DisplayLinku budete vyzváni k připojení dokovací stanice / video adaptéru. Po zobrazení výzvy tak učiňte.
  • Po připojení bude zařízení detekováno, během toho váš monitor pravděpodobně několikrát problikne. Poté budete vyzváni k restartu počítače.
  • Po restartu už by mělo vše fungovat, veškeré přídavné monitory by měly být aktivní, a pokud používáte dokovací stanici, měl by být aktivní také Ethernet / audio.

2) Windows 10 byl nainstalován s připojenou dokovací stanicí nebo video adaptérem a/nebo s nainstalovanými dřívějšími ovladači od DisplayLinku, a po upgrade nefunguje vše správně
 
  • Odpojte vaší dokovací stanici / video adaptér.
  • Stáhněte a spusťte DisplayLink cleaner software pro odstranění “zbytků” předchozích ovladačů, které mohou zůstat v systému.
  • Jakmile bude vyčištění dokončeno, restartujte počítač a to i přesto, když k tomu nebudete vyzváni.
  • Spusťte Windows Update (tlačítko Start > Nastavení > Aktualizace a zabezpečení). Po zobrazení výzvy proveďte restart. Tento proces opakujte, až nebudou nalezeny žádné nové aktualizace.
  • Stáhněte a nainstalujte nejnovější ovladače DisplayLink 8.0 zde. Během instalace ovladačů budete vyzváni k připojení dokovací stanice / video adaptéru. Po zobrazení výzvy tak učiňte.
  • Po dokončení instalace restartujte počítač, pak už by mělo vše fungovat.

3) Nová instalace Windows 10 (ne upgrade)
 
  • Před zahájením instalace odpojte dokovací stanici / video adaptér. Toto zařízení nechte odpojené, dokud nebudete vyzváni připojit jej zpět.
  • Spusťte instalaci operačního systému Windows 10 z instalačního DVD nebo flash disku, instalace bude trvat přibližně hodinu.
  • Po dokončení instalace Windows 10 spusťte Windows Update (tlačítko Start > Nastavení > Windows Update). Je to důležité, protože po instalaci mohou ve vašem systému chybět různé ovladače.
  • Po spuštění služby Windows Update a následném restartu, spusťte Windows update znovu. Tento proces opakujte, až nebudou nalezeny žádné nové aktualizace.
  • Stáhněte a nainstalujte nejnovější ovladače DisplayLink 8.0 zde.
  • Během instalace ovladačů od DisplayLinku budete vyzváni k připojení dokovací stanice / video adaptéru. Po zobrazení výzvy tak učiňte.
  • Po připojení bude zařízení detekováno, během toho váš monitor pravděpodobně několikrát problikne.
  • Poté budete vyzváni k restartu počítače. Proveďte i v případě, že se vše zdá být funkční.
  • Po restartu už by mělo vše fungovat, veškeré přídavné monitory by měly být aktivní, a pokud používáte dokovací stanici, měl by být aktivní také Ethernet / audio.

Nejčastější problémy s LAN / audio a způsob řešení
Přestože jsem provedl kroky, které jsou uvedeny výše, přetrvávají problémy s LAN nebo audio.

1) Potíže s LAN mohou být způsobeny nesprávnou instalací ovladačů nebo blokováním antiviru Kaspersky.
a) Pro správnou instalaci ovladačů pro LAN doporučujeme následující postup:
  • Otevřete Správce zařízení
  • Otevřete Síťové adaptéry
  • Klikněte pravým tlačítkem na odpovídající zařízení
  • Zvolte Aktualizovat software ovladače
  • Zvolte Vyhledat ovladač v počítači
  • Zadejte cestu k ovladači "C:\Program Files\DisplayLink Core Software"
  • Nechejte zatrženo "Včetně podsložek"
  • Zvolte Další

b) Blokování ze strany antiviru Kaspersky:
Rovněž se stává, že software Kaspersky Internet Security někdy blokuje instalaci ovladačů od DisplayLinku pro Ethernet adaptér, kterých je zapotřebí pro dokovací stanice. Řešením je zcela odstranit tento software a pak postupovat dle pokynů v bodě 2) a provést „čistou“ instalaci. Po nainstalování ovladačů může být software Kaspersky znovu nainstalován. Doporučujeme nainstalovat nejnovější verzi softwaru Kaspersky.

2) Požíže s audio výstupem mohou být způsobeny nesprávnou instalací ovladačů. Pro správnou instalaci doporučujeme následující postup:
  • Otevřete Správce zařízení
  • Otevřete Řadiče zvuku, videa a her
  • Klikněte pravým tlačítkem na odpovídající zařízení
  • Zvolte Aktualizovat software ovladače
  • Zvolte Vyhledat ovladač v počítači
  • Zadejte cestu k ovladači "C:\Program Files\DisplayLink Core Software"
  • Nechejte zatrženo "Včetně podsložek"
  • Zvolte Další

Windows 10 a grafické ovladače

Často se setkáváme s dotazem, proč se vyskytují problémy při použití USB grafického adaptéru s Windows 10, když ta stejná USB zařízení pracují docela dobře s operačními systémy Windows 7 a Windows 8. Hlavním důvodem je, že Windows 10 zavádí nový model ovladače (WDDM 2.0) pro grafické čipy v počítačích, které jsou zodpovědné za video výstup (známý jako GPU).
Primární GPU a jeho ovladače hrají klíčovou roli ve funkčnosti USB grafického adaptéru, protože DisplayLink software značně spolupracuje s těmito ovladači, aby umožnil grafický výstup přes USB. Stručně řečeno, aby vše fungovalo tak jak má, je zapotřebí obou ovladačů, jak pro GPU, tak pro DisplayLink.
Takže když Microsoft zavádí nový model grafického ovladače jako WDDM 2.0, výrobci GPU jako AMD, Intel a Nvidia musí aktualizovat své ovladače na podporu tohoto nového modelu, a stejně tak je musí aktualizovat i DisplayLink. Tento posun k novému modelu ovladače umožní v dlouhodobém horizontu lepší výkon, ale na počátku vývojového cyklu se mohou vyskytnout problémy / chyby, které v předchozích operačních systémech nebyly.

Potenciální problémy
Aktualizováno v říjnu 2015

Při testování našich dokovacích stanic / video adaptérů s Windows 10 jsme ve většině případů dosáhli pozitivních výsledků. Přesto jsme se občas setkali s problémy níže:
  • U tabletů Surface 3 (non-Pro) může instalace ovladačů od DisplayLinku způsobit zablokování / černou obrazovku, takže je třeba tablet vynuceně vypnout stisknutím vypínacího tlačítka po dobu 10 sekund. Aktualizace na nejnovější grafické ovladače od Intelu před instalací ovladačů od DisplayLinku může výrazně pomoci s tímto problémem.
  • Některé systémy mohou při probuzení z režimu spánku vykazovat rozpad nebo zkreslení obrazu. Problém lze obvykle vyřešit odpojením a opětovným připojením USB grafických zařízení.
  • Při obnovení systému z režimu spánku mohou být občas okna / aplikace umístěny na nesprávném monitoru a / nebo mohou být v jiném rozlišení. Toto může způsobit také zapnutí monitoru / TV ze stavu „vypnuto“. Upravte rozlišení na optimální možnost.
  • Pokud je zařízení připojeno k systému bez předchozí instalace ovladačů od DisplayLinku, Windows se pokusí aktualizovat ovladače prostřednictvím služby Windows Update. Toto obvykle trvá 1 až 5 minut, ale uživateli není poskytnuta žádná informace, že aktualizace probíhá. Pokud je zařízení během tohoto procesu odpojeno, instalace se ukončí a nebude automaticky obnovena ani, když spustíte Windows Update ručně. Pokud vaše zařízení nefunguje, bude nejlepším řešením spustit DisplayLink cleaner software a poté ovladače přeinstalovat dle bodu 3).
  • V některých systémech může být výkon monitorů připojených přes USB pomalejší, pokud je notebook zavřený, tedy v režimu “clam-shell”. Pravděpodobně se jedná o chybu v ovladači “Intel Dynamic Platform and Thermal Framework” (DPTF), a někteří uživatelé se s ní setkávali i v operačním systému Windows 8 / 8.1. Protože Windows 10 neumožňuje tento ovladač deaktivovat, nejlepším řešením je používat svůj notebook otevřený, nebo zakázat DPTF v systému UEFI firmware.
  • Jak již bylo zmíněno, aktualizace systému Windows jsou klíčové. Microsoft proto v srpnu vydal 300 MB balík oprav a aktualizací pro Windows 10, který pomohl s různými problémy. Průběžně jsou nadále vydávány další opravy a aktualizace, které optimalizují systém.
  • Rovněž se stává, že software Kaspersky Internet Security někdy blokuje instalaci ovladačů od DisplayLinku pro Ethernet adaptér, kterých je zapotřebí pro dokovací stanice. Řešením je zcela odstranit tento software a pak postupovat dle pokynů v bodě 2) a provést „čistou“ instalaci. Po nainstalování ovladačů může být software Kaspersky znovu nainstalován. Doporučujeme nainstalovat nejnovější verzi softwaru Kaspersky.
  • Seznam častých problémů můžete nalézt také na stránkách DisplayLinku zde.

Technická podpora: info@comdis.cz

webmaster: i-Pages - www.i-pages.cz © Copyright - ComDis s.r.o., Cihelní 3285, Ostrava, tel.: +420 596 637 130

Soubory cookies nám pomáhají zajišťovat co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Dalším používáním webu s jejich využíváním automaticky souhlasíte. Podrobnosti v kategorii Firemní informace.